dinsdag 22 april 2014

Boxkleed op bestelling

Nu de spullen voor onze eigen baby zo goed als klaar zijn (al kan er natuurlijk altijd meer bij..) heb ik afgelopen weken het "boxkleed op bestelling" afgemaakt. Inmiddels zijn de ouders-in-spe de eigenaren van dit rode kleed.
De stofjes kreeg ik aangeleverd. En op verzoek maakte ik een kleed dat een beetje leek op eerder gemaakte kleden met vierkanten (zie hier).

De onderkant is van badstof. Met een dikke voering wordt het zo een heerlijk dik en zacht geheel. Bij ons eigen boxkleed heb ik de achterkant van gewoon katoen gemaakt (restjes stof van de voorkant), met dezelfde dikke vulling, is het eindresultaat een stuk minder dik en zacht..... leerpunt voor mezelf: badstofachterkant dus voor de volgende keer!

Er bleven wat restjes stof over van het "boxkleed op bestelling", ik kon het niet laten daar nog wat mee te doen. Al snel kwam ik tot een slinger, niet origineel, wel leuk. Leuk met naam erop of gewoon ter versiering op feestjes!























Een heerlijk karweitje waar ik al mijn afgelopen jaar nieuw aangeschafte materiaal kon gebruiken (rolmes met snijmat, lockmachine, biasbandmaker, naaimachine).




Geen opmerkingen:

Een reactie posten