maandag 5 mei 2014

Wachttijd....

Spannende tijden hier. Inmiddels over de uitgerekende datum heen en nog geen baby... We wachten rustig af.
In de tussentijd probeer ik nog wat gezellige naaisels onder de naaimachine vandaag te toveren.
Voor de dochter deze keer.

Een paar maanden geleden kocht ik een zalmkleurige lap katoen met blauwe stippen, voor een paar centen. Meteen had ik bedacht wat ik er van zou maken. Een nieuwe zwierjurk, een kopie van een gekocht blauw model dat letterlijk uit elkaar is gevallen van het vele dragen en zwieren.
Tot dan toe verliep het allemaal erg soepel. Maar toen begon de zoektocht  naar een passend bovenstukje...
Het vinden van een (kant en klaar) donkerblauw tricot hemdje bleek onmogelijk, vrij bizar vond ik. Elke winkel in de omgeving en verder heb ik gehad, niks gevonden. Uiteindelijk vond ik een zalmkleurig topje bij Charles Vogele, die blijkbaar ook kinderkleding heeft... op de gok gekocht en bij thuiskomst bleek de kleur een schot in de roos! Wat een geluk.
Daarna het denkwerk..... pfff. Dat kostte ook enige uren. Achteraf vraag ik me af waarom. Simpeler kan het namelijk niet. Het in elkaar zetten was namelijk een fluitje van een cent. Ik scheurde (ssssht) de lapstof in tweeen, naaide de zijkanten aan elkaar en rimpelde het aan het tricot blauwe tussenstuk. Dit zette ik vervolgens vast aan het kort geknipte topje en klaar was ik.
Dochterlief blij, ik blij.









Daarna was ik toe aan een ander uitdaging. Een tricot "flut" jurkje: heerlijk zittende jurkjes voor de zomerse dagen. Uit een oude Knippie haalde ik het patroon voor een shirtje. Zelf bedacht ik er de aangezette mini mouwtjes en een rokje bij.
De stoffen combinatie vind ik zelf misschien nog wel het leukste (naast die blije dochter die het jurkje inmiddels al meerdere keren heeft gedragen).

Zalmkleurige jurk: Stof kocht ik bij Hoofs in Den Bosch. Topje is van charles-voegele. Blauwe tricot rand had ik nog liggen.
Tricot jurk: stof gekocht op het Stoffenspektakel

1 opmerking:

  1. Mooi dat eerste jurkje! Heerlijke kleurtjes ook! Ben benieuwd of je inmiddels bent bevallen en lekker kan genieten van zo een klein ukkie erbij!

    BeantwoordenVerwijderen